Lesvormen

Hatha – Critical Alignment yoga
In deze lessen oefen je klassieke yogahoudingen/asana´s, die worden uitgevoerd vanuit een staande, liggende of zittende houding. Deze houdingen worden opgebouwd vanuit de principes van Critical Alignment Yoga (CAY).

Bij CAY gebruiken we hulpmiddelen zoals een strip, vilten mat, blok en een hoofdstandbankje om ontspanning en mobiliteit in het lichaam terug te brengen. Stress zet zich vaak vast in het lichaam, veelal als spierspanning.
Door te beginnen met de hulpmiddelen zoek je de spanning in het lichaam op en leer je, met behulp van je ademhaling, los te laten. Vervolgens breng je kracht en coördinatie terug in het lichaam met de houdingen/asana’s.

CAY is een praktische en heldere vorm van yoga waarbij je inzicht krijgt/ervaart in je lichaam en je ademhaling.

De lessen worden altijd afgesloten met een diepe ontspanningsoefening.

Do-In yoga
Do-In yoga is een manier van bewegen om je gezondheid en vitaliteit te bevorderen. Door te ademen vanuit het centrum van je kracht (de Hara, je buik) en het strekken van de meridianen (energiebanen) laat je de energie (Ki) in je lichaam stromen.Door gebruik te maken van een combinatie van oefeningen word je bewuster van je lichaam. Dit vormt jouw wegwijzer naar ontspanning, bewustzijn, gezondheid en energie. Kenmerkend voor Do-In is de afwisseling tussen beweging en meditatie, concentratie en plezier, yin en yang. ‘Do-In’ betekent letterlijk ‘de reis naar binnen’. Door bewust te bewegen maak je een reis naar binnen en kom je dichter bij jezelf.Wat levert Do-In yoga je op?
Deelnemen aan de Do-In yogalessen levert je het volgende op:
– Je fysieke veerkracht neemt toe, je bent leniger en sterker- Je stressniveau daalt en zit beter in je vel- Je bent mentaal en emotioneel sterker- Je ervaart meer vertrouwen en piekert minder – Je voelt je fit en vitaal- Je houdt door de dag heen een bepaalde rust- Je bent meer bewust van je ademhaling die verdiept wat zorgt voor ontspanning – Je zit beter in je vel en je vitale organen, spijsvertering en bloedsomloop verbeterenKortom je krijgt een fitter, soepeler en sterker lichaam en een ontspannen, kalme en heldere geest!Een Do-In yogales bestaat uit:- Activatie, opwarmingsoefeningen- Meridianen (energiebanen) strekken en ontspannen- Energie (Ki) opbouwende oefeningen (mobiliteit en flow) – Ademhalings oefeningen- Drukpunten oefeningen (zelfmassage) – Yin en yang meditatie, diepe onstpanning
Do-In yoga werkt, is leuk, laagdrempelig en toegankelijk voor iedereen. Wat is Dru Yoga?
Naast Do-In bestaan mijn lessen uit Dru Yoga. Dru Yoga werkt met zacht uitgevoerde houdingen en reeksen van vloeiende bewegingen die een positieve uitwerking hebben op lichaam en geest. De centrale houdingsspieren worden versterkt, de innerlijke kracht vergroot en de emotionele weerbaarheid ontwikkeld. Dru Yoga biedt ondersteuning om te leven vanuit jouw hart en wordt wel Yoga van het hart genoemd.

Op de hoogte blijven?

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze activiteiten

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

.